26-10-2021
26-10-2021
Jo større din virksomhed er, jo større kan behovet for eksterne logistikpartnere være. Her er det vigtigt, at I laver et godt forarbejde i valget af samarbejdspartner.
Det er altafgørende for din virksomhed, at logistikløsningerne udføres på en måde, som skaber størst værdi for dig og dine kunder.
Læs vores bud på, hvad du bør have særligt fokus på ved valget af logistikpartner, så din virksomhed sikrer sig den økonomiske gevinst, der kan opnås gennem et optimalt eksternt samarbejde.
Fem fordele der kan ses på bundlinjen
Fordelene ved et eksternt samarbejde omkring lager og logistik er mange. En ekstern partner giver særlig værdi, hvis jeres virksomhed sælger varer med store sæsonudsving, eller hvis I er på en vækstrejse.
1) Sparet lagerleje og lønninger til lagerpersonale, når vareefterspørgslen er lav
2) Fleksibel lagerkapacitet, der løbende tilpasses stigende efterspørgsel
3) Variable omkostninger
4) Investering i lagerkapacitet deles med logistikpartnerens mange andre kunder
5) Fuld fokus på kernekompetencerne i jeres virksomhed, mens specialister håndterer logistikken
Med andre ord: Gennem outsourcing sikrer I, at jeres logistikbehov følger efterspørgslen i markedet – hvor væksten er sikret gennem en løbende tilpasning af bemanding og lagerplads. Derudover har I fordelene af ensartet levering i en aftalt kvalitet – også når I oplever kraftig vækst i efterspørgslen. Og den variable omkostning giver økonomisk sikkerhed, hvis efterspørgslen skulle falde i perioder.
Det er logistikudbyderens fornemmeste opgave at sikre, at du som kunde er tilfreds, og at logistikken lever op til jeres krav. I kan fokusere på det, I gør bedst, mens samarbejdspartneren holder styr på transportregler, restriktioner, certifikater og miljøgodkendelser (se vores certifikater her).
Det vigtigste er at finde en logistikpartner, der kan tilbyde den nødvendige fleksibilitet, så jeres virksomhed kan fokusere på at vækste uden at spekulere på logistikken. En logistikleverandør, som fra starten ser sig som en del af din virksomhed, giver det bedste fundament for at kunne klare efterspørgslen fra dine kunder på en fleksibel måde. Det vigtigste for din virksomhed vil altid være, at du har tilfredse kunder – her spiller logistikudbyderen en afgørende rolle for, at I kommer i mål.
Det kan være svært at få det fulde overblik over de mange udbydere i logistikbranchen – eksempelvis hvad der gemmer sig bag de forskellige lagerhotellers vægge eller lastbilers presenninger. Derfor kan det være besværligt at finde den logistikudbyder, der kan tilbyde dig den bedste service og løsning.
Vores erfaring er, at du får den bedste service ved at benytte en logistikudbyder, der ved hvordan jeres specifikke gods skal håndteres. Produkterfaring er afgørende for, at jeres gods bliver håndteret så effektivt og så skånsomt som muligt.
Visse varer kræver specielt materiel under håndteringen for at sikre en hurtig og effektiv håndtering og distribution til slutkunderne. En hurtigere håndtering og færre fejl sikrer jeres virksomhed den mest økonomiske og effektive løsning.
Har logistikudbyderen kundecases på deres hjemmeside? De kan give indsigt i eksisterende brancheerfaring, og om logistikudbyderen er det rette match for jeres virksomhed. Du kan også se, hvordan logistikudbyderen løser logistikken for andre kunder og lade det indgå i din udvælgelse.
Benyt dit netværk og søg indsigt i, hvordan andre har grebet deres logistik an. Erfaringer fra samarbejdspartnere i din værdikæde er ofte de mest troværdige anbefalinger. Hvis andre virksomheder i din branche benytter sig af få specifikke logistikfirmaer, så er det meget ofte grundet en specialisering, der skaber værdi for kunderne, og som også kan skabe værdi for jeres virksomhed.
H. Daugaard har fulgt med vores udvikling, så de har faciliteret vores vækst i stedet for at begrænse den. H. Daugaard har altid været konkurrencedygtige, når vi har genforhandlet kontrakter.
Vores kunder er rigtig tilfredse med H. Daugaard. Deres opfølgning er utrolig hurtig, og deres svartid er kort. Vi har ingen klager – og vigtigst af alt: vores salg er stigende grundet den fantastiske leveringspræstation.
– er baseret på tillid og et stærkt koncept, der gælder for begge virksomheder.”
Udfyld formularen – så kontakter vi dig hurtigst muligt (inden for 24 timer eller næstkommende hverdag)