De gode idéer skal frem i lyset
Som tidligere nævnt har 2020 lært os, at vi skal tage imod en digital omstilling med kyshånd, selvom det vante er det trygge. Derfor satte vi allerede i sommeren 2020 digitalisering højt på den strategiske dagsorden, og vi fortsætter med at digitalisere både organisationen og vores produkter i 2021. Vi gør det bid for bid, så alle kan følge med. Og vi bestræber os på at implementere nye tiltag på 30 dage, så tiltagene ikke løber ud i sandet.
En række af de nye digitale tiltag vil også blive til direkte gavn for jer. Et godt eksempel er muligheden for at følge godset med track and trace, som vi forventer at rulle ud til samtlige kunder i løbet af andet kvartal.
Jeg ser også frem til en mere smidig proces, når det gælder innovation. Jeg vil gerne slå på tromme for, at innovation ikke kun skal komme fra ledelsen, for de gode idéer til, hvordan vi kan gøre tingene smartere, opstår som oftest hos vores medarbejdere. Vi gør os allerede idag umage for at afprøve nye idéer i praksis, hvorefter vi implementerer dem, hvis det er muligt.
Fra direktionens side vil vi gerne sætte endnu større fokus på at få alle medarbejdernes gode idéer op til overfladen, så vi skaber en innovativ organisation, som alle føler et medejerskab over. På den måde er jeg sikker på, at H. Daugaard bliver ved med at levere logistik og transport af højeste kvalitet.
Alt i alt bliver 2021 et spændende år! Både jeg selv og resten af direktionen ser frem til at holde jer opdaterede i de kommende nyhedsbreve.
Michael Frihagen, Adm. Direktør