Løsninger
col-1
Vejtransport
Kundetilpassede løsninger for vejtransport af blandt andet stykgods, part loads og full loads i hele Europa.
Banetransport
Vi har specialiseret os i jernbanetransport til og fra hele Europa.
Shipping
Den optimale transportform ved større godsmængder både ud fra et økonomisk og et miljømæssigt perspektiv.
col-2
Lagerhotel
Moderne lagerfaciliteter for en lang række godstyper som fx. industrigods og byggematerialer m.m.
Digitale løsninger
Vi bestræber os på at tilbyde vores kunder de bedste muligheder og arbejder løbende på at udvikle vores løsninger.
Beregn din CO2-udledning
Her kan du beregne din C02-udledning på lastbiltransport.
col-3
Er du i tvivl om, hvad der er den bedste løsning til netop din opgave?
Få rådgivning af faguddannede specialister, som står klar til at hjælpe dig med den helt rigtige løsning til din transportopgave.
Ring på tlf.
+45 7938 1244
Kundecases
Nyheder
Om os
Certifikater & Forretningsbetingelser
Kontakt
Medarbejdere
Karriere
Karriere
Bliv vognmand
Bæredygtighed
Miljømæssige forhold og samfundsansvar
DK
EN
DE
Kundeportal
Få et tilbud
24-02-2022
EU’s vejpakke imod social dumping og for bedre arbejdsmiljø
Hvad indeholder de nye regler?
Chaufførens arbejde uden for eget hjemland betragtes som udstationering og skal dermed aflønnes efter gældende nationale vilkår.
Det betyder, at kørsel imellem f.eks. Tyskland og Spanien skal aflønnes efter hhv. tysk og spansk overenskomst.
Alle ture skal registreres i et nyt administrativt system IMI (EU´s kontrolsystem).
Cabotagereglerne eller reglerne for brug af udenlandske chauffører nationalt skærpes yderligere.
Når kvoten er brugt, skal bilen sendes ud af landet.
Der indføres krav om, at bilen skal returnere til hjemlandet hver 8. uge.
Hvad betyder det så for transportbranchen og vores samarbejde?
Rigtig meget ekstra administration – specielt for at sikre, at chaufføren får den rigtige løn i de lande der arbejdes i.
Rigtig mange spildte kilometer og unødige CO2-udslip, når bilerne skal returnere til deres indregistreringsland, hvor der sjældent er varer med.
Øget pres på kapaciteten.
Ovenstående skaber naturligvis øgede omkostninger for hele logistikbranchen.
Seneste nyheder
Se alle nyheder
10/06/2024
H. Daugaard vinder prisen som “Best Managed Company”
10/06/2024
Michael Frihagen om årsrapport for 2023 og visioner for fremtiden
07/04/2024
En arbejdsdag i en el-lastbil – her er dommen
Tilmeld dig vores nyhedsbrev for at blive opdateret
Nyhedsbrev
Navn
*
E-mail
*
Jeg accepterer nedenstående betingelser
*
Jeg accepterer nedenstående betingelser
Captcha
Tilmeld dig
If you are human, leave this field blank.